256- Recension på Cover All Mix

Nu kör vi en recension på den omtalade och av många älskade Cove All Mix, från MUS. Det är en concealer med tre färger för att kunna trolla bort röda finnar och mörka ringar under ögonen.
Den gula färgen täcker röda partier, så som finnar.
Den röda delen använder man under ögonen för att neutralisera de blå/lila tonerna.
Den beiga färgen kan man ha att blanda ut de andra två färgerna, den kan användas som highlighter och som primer för ögonskugga.
Det kommer en ganska lång recension om den under bilden, men om du är intresserad, så ta dig tid att läsa :)
265:- på Make Up Store.

Nu till vad jag tycker, och observera att detta endast är hur produkten fungerat för mig!
Till skillnad från typ alla andra så tycker jag inte alls om den! Färgerna är allderles för skarpa för mig, och själva konsistensen på concealern fungerar inte för mig. Den är för torr och tjock för mig och om jag använder den röda färgen under ögonen så lägger den sig helt knas och framhäver porer och vägrar blanda sig med huden. Den ljusa färgen har jag använt mest då jag tycker att den har varit lite följsammare, och inte varit så extrem i färgen utan bara täcker lite.
Personligen skulle jag inte rekomendera den, men om du är sugen så tycker jag att du borde gå in på MUS och be dem pröva den på dig så att du får se hur den känns på, för som sagt så har många älskat den!
En annan sak som jag tycker är dåligt med den är att den ju är i en burk, och även om man inte ska stoppa varken fingrar eller borstar i cremeprodukter så är det så lätt gjort. Cover All Mix kostar också lite för mycket för min plånbok, speciellt eftersom jag inte är nöjd med den. Jag ska av alla dessa anledningar pröva neutralizern som är rinnande och i tub, och så är den billigare (fast det är ju bara en färg så jag vet inte riktigt... :P haha). Det kommer en recension på den när jag hunnit pröva den ett tag! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Love or don´t love

Bilder och ord om kärlek och livet, och smink och skönhet på ett hörn

RSS 2.0