159- Lösfransar

Ett tips när det gäller lösögonfransar tänk jag göra som mitt första sminkinlägg :) Jag använder typ aldrig lösfransar, har kanske gjort det fyra gånger i hela mitt liv, och då har det varit när jag blivit fotad eller på typ nyår. Nu senast var när min kompis fyllde 18 och jag tänkte vara lite extra fin. Jag klippte av änden på fransen då den var för lång för ögat och tänkte använda hela den långa fransen längs hela fransraden. Den ville dock inte fastna riktigt, så jag drog bort den. Då kom jag på att jag kunde använda biten jag klippt av bara i yttre ögonvrån för att ge ett intryck av långa fransar. Sagt och gjort, och resultatet blev skitbra! Man kan såklart använda sådana också och fördela några stycken över yttre halvan av fransraden:


Jag gjorde såhär:
Klippte av så mycket som behövdes för att den långa biten skulle passa ögat och den lilla biten användes såhär:
Här är mina fransar i vanliga fall med mascara (även om det är väldigt mycket mindre mascara!) och en eyeliner som förlänger intrycket något:
Stor skillnad! Hoppas att ni tycker att det är bra att jag vidgar bloggens vyer lite! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Love or don´t love

Bilder och ord om kärlek och livet, och smink och skönhet på ett hörn

RSS 2.0