272- Lärarlogik

Är så trött att jag nästan dör lite, men inte är jag klar med artikeln heller så sömn blir det inte än på ett tag är jag rädd. Har mycket kvar, men allt ska bli klart imorgon så jag får ha min lediga måndag ledig. Det brukar inte vara så att man faktiskt kan ta sig tid att vara ledig på loven. Man har alltid något som ska vara klart precis efter lovet, eller ett prov, eller något man inte hunnit skicka in i tid för att det varit för mycket de två sista veckorna innan lov. Har ni tänkt på att alla, precis alla lärare lägger allt typ inom en och en halv vecka innan lovet för att vara "snälla". De tycker på allvar att de är snälla för att vi då ska slippa plugga över lovet... Fast så blir det ju aldrig, för man bränner ut sig totalt under sista veckan, och sedan har man minst två uppgifter som de åter igen varit "snälla" nog att låta oss ha över lovet bara för att kunna finkolla det sista eftersom arbetet skulle ha hunnits med under sista veckan... fucktards! Och med det så säger jag god natt till er, om några timmar för min del!

Borde kanske ringa ett sånt här samtal till min kära psykologilärare Johan, som är världens bästa, men som man nu är minst sagt lite lack på!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Love or don´t love

Bilder och ord om kärlek och livet, och smink och skönhet på ett hörn

RSS 2.0