506- Day 3: Film adaptions

Day 3: Is there any of the films adaptations that have made you angry because they’ve ignored important parts of the book.
 
Oj, eh det är en svår fråga eftersom det var så länge sedan jag såg filmerna för första gången och det var då som man tänkte på de irriterande delarna. Jag kan tycka att filmerna är väldigt annorlunda än böckerna eftersom de är upplagda på ett annat sätt för att det man ska få med detaljerna och historien från 500 sidor på 1,5 timme i film. Jag kan faktiskt inte komma på något nu, eller jo! Tonks hår beskrivs i boken som bubbelgumsrosa, men i filmerna är så det lila, en onödig ändring som jag lätt stör mig på. I samma tema så tycker jag att det är synd att man inte tagit med mer av Tonks metamorftallanger. Även födeseln av Tonks och Lupins son togs bort, men nämns i slutet av sista filmen, och att Lupin vill följa med trion på deras äventyr i sista filmen är också bortplockat. 
Mycket har tagits bort och mycket har lagts till, men överlag så är det inget som har totalförstörts för mig!
Jag ser då inget bubbelgumsrosa här inte...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Love or don´t love

Bilder och ord om kärlek och livet, och smink och skönhet på ett hörn

RSS 2.0